ملاقات و گفتگو با مقامات زندانی رژیم پهلوی...

ملاقات و گفتگو با مقامات زندانی رژیم پهلوی...

ملاقات و گفتگو خبرنگاران با مقامات زندانی حکومت پهلوی

:

امروز خبرنگاران ما با پیگیری های فراوان و جلب موافقت مقامات مسئول انقلابی ایران موفق شدند با انیر عباس هویدا نخست وزیر پیشین و دیگر کسانی که به جرم های گوناگون دستگیر شده و اکنون در زندان به سر می برند ملاقات نمایند در میان این افراد دکتر ولیان به علت عمل جراحی قلب باز دوران نقاهت را می گذراند و خبر نگاران ما توانستند از پشت شیشه او ر ببینند.

سپهبد نصیری نیز تحت نظر پزشک بود گفتگوی  خبرنگار ما با امیر عباس هویدا و سپهبد نصیری فردا در روزنامه اطلاعات منتشر خواهد شد . افراد دستگیر شده اکنون در سلول های انفرادی به سر می برند و شماره سلول های آنها به شرح زیر است:

رووحانی سلول 15

وحیدی سلول 14

شیخ السلام زاده سلول 13

نیک پی سلول 12

نیلی آرام سلول 11

آزمون سلول 10

سپهبد صدری سلول 9

فولادی سلول 8

بزرگمهر سلول 7

رسولی سلول 6

رحیمی سلول 5

مهدوی سلول 4

نقیب زاده سلول 3

ساربان ها سلول 2

رزلزان سلول 1

امیر عباس هویدا از دیدن خبر نگاران و به خصوص خبر نگاران عکاس که برای عکس گرفتن آمده بودند غافل گیر شده بود . در برخورد با عکاس ما ابتدا چهره در هم داشت و کتاب سرگذشت کاریبالدی مطالعه می کرد . اتاقی که هویدا در آن زندانی بود اتاق کوچکی بود که در یک گوشه یک تخت خواب فلزی و در گوشه دیگر یک میز تحریر کوچک و دو مبل راحتی قرار داشت . وسایل هویدا عبارت بودن از :چند جلد کتاب به زبان های خارجی ،یک رادیو و یک تلوزیون . هویدا از طریق رادیو از اخبار دنیا ، کشور با اطلاع بود و در مورد چند خبر پرس و جو کرد و در مقابل سوالاتی درلاره زندانی شدنش سکوت می کرد یا به مسائل دیگر اشاره داشت . هویدا در نهایت کنجکاوی از اوضاع روزنامه ها  و چگونگی اداره آنها سوال می کرد .خبر انتشار روزنامه را از رادیو شنیده بود ولی خود روزنامه را ندیده بود خبر نگار ما فورا" یک شماره روزنامه دیروز را به هویدا داد.

  

روزنامه اطلاعات مورخ 17دی ماه 1357

 تنظیم و تفسیر و نگارش از رضـــــا معصومی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : | | نویسنده : رضـــــا مـــعـــصـــومــی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پیروان
  • تراکتور دوسلاری
  • داده پردازی سیناد
  • بازار سی صد و سیزده